Perfumy szukamy w Internecie

Kobieta/mężczyzna: dla kobiet

Polacy chętnie kupują kosmetyki online – 42 proc. uczestników badania PMR zadeklarowało, że dokonali takiego zakupu w ostatnich trzech miesiącach, zaś aż 18 proc. kupuje kosmetyki najczęściej właśnie w internecie.

Elektroniczne medium, pełni dla konsumentów bardzo ważną rolę nie tylko w procesie poszukiwania informacji, ale także podejmowania decyzji o zakupie. Internet jest postrzegany jako zdecydowanie bardziej wiarygodne źródło, niż sprzedawcy czy ambasadorowie marki. WWW jest źródłem informacji o kosmetykach dla 66 proc. ankietowanych, a dla 41 proc. jest źródłem do którego sięgają najczęściej, przy czym nieco częściej są to mężczyźni (45 proc.). Wśród kobiet 37 proc. deklaruje, że internet jest głównym kanałem informacji.

Co ciekawe informacje poszukiwane online najczęściej dotyczą perfum (58 proc. wskazań). To właśnie w tej, najbardziej prestiżowej, kategorii kosmetyków producenci prześcigają się w walce o klientów. W rezultacie jest z czego wybierać. Sprzedawcy oferują około 450 damskich i 350 męskich zapachów. Co roku pojawia się od 120 do 150 nowych. Nie jest łatwo być na bieżąco z najnowszymi i najpopularniejszymi zapachami. Na szczęście z pomocą przychodzi internet. 6 na 10 osób dzieli się wiedzą na temat kosmetyków z innymi: przesyłają linki do stron z kosmetykami, dyskutują na forach/grupach dyskusyjnych, a także komentują teksty i reklamy.

Kolejnym źródłem wiedzy o rynku zapachów jest zestawienie perfum najchętniej kupowanych przez klientów internetowych hipermarketów.

Przykładem będzie Agito.pl.

Poniżej TOP 5:

Zapachy damskie

Calvin Klein Euphoria Women

narkotyczna, orientalna kompozycja; dla eleganckich i pewnych siebie kobiet; seksowny i zmysłowy zapach działa na wyobraźnię

Calvin Klein Eternity

mieszanka bukietu kwiatów i przypraw; świeży, zmysłowy zapach; flakon symbolizuje uczucie i oddanie

Versace Bright Crystal

dla silnych i pewnych siebie kobiet; porywający, zmysłowy zapach; zniewala świeżością i kwiatowym aromatem

Hugo XX

drzewno - kwiatowa kompozycja, zapach dla zmysłowej uwodzicielki, XX - połączenie namiętności i rywalizacji

Giorgio Armani Emporio Femme

aromatyczna interpretacja współczesnej kobiecości, zapach elegancki, podszyty nutką zmysłowości, kwiatowo - orientalna



ostatnia zmiana: 2012-03-31
Komentarze
Polityka Prywatności