Hossa branży kosmetycznej

Kobieta/mężczyzna: dla kobiet, dla mężczyzn

Coraz chętniej kupujemy nie tylko „podstawowe” produkty do pielęgnacji ciała, ale także kosmetyki z górnej półki np. te niezawierające konserwantów. Według firmy badawczej Euromonitor na produkty kosmetyczne i toaletowe Polacy wydali w ubiegłym roku 12 mld zł. To aż o 5 proc. więcej niż w 2009 roku.

Coraz częściej niż w ubiegłych latach do koszyka z zakupami wsadzamy także wyroby krajowych producentów. Niektóre polskie firmy odnotowały aż o ponad 20 proc. większe przychody ze sprzedaży.

Doskonałą kondycję branży potwierdzają również dane z programu monitorowania przedterminowych płatności D&B Poland – Dun Trade. W I kwartale tego roku zaległości płatnicze wynosiły jedynie 225 mln zł i były o 31 proc. niższe niż w 2010 roku. Jeszcze kilka miesięcy temu niezapłacone faktury obciążały firmy na kwotę 323 mln zł.

Tak dobre wyniki branży kosmetycznej oznaczają, że w najbliższym czasie przedsiębiorstwa będą inwestować w swój rozwój. Tym samym rynek pracy będzie potrzebował kolejnych osób z wykształceniem z zakresu produkcji kosmetyków, wyrobów chemii gospodarczej bądź kosmetologicznym. Już dzisiaj pojawia się coraz więcej ofert pracy, obecnie poszukiwani są nie tylko pracownicy działów produkcji, ale także marketingu czy sprzedaży.  

ostatnia zmiana: 2011-06-02
Komentarze
Polityka Prywatności