Hossa branży kosmetycznej
Kobieta/mężczyzna: dla kobiet, dla mężczyzn
Coraz chętniej kupujemy nie tylko „podstawowe” produkty do pielęgnacji ciała, ale także kosmetyki z górnej półki np. te niezawierające konserwantów. Według firmy badawczej Euromonitor na produkty kosmetyczne i toaletowe Polacy wydali w ubiegłym roku 12 mld zł. To aż o 5 proc. więcej niż w 2009 roku.
Coraz częściej niż w ubiegłych latach do koszyka z zakupami wsadzamy
także wyroby krajowych producentów. Niektóre polskie firmy odnotowały aż
o ponad 20 proc. większe przychody ze sprzedaży.
Doskonałą kondycję branży potwierdzają również dane z programu
monitorowania przedterminowych płatności D&B Poland – Dun Trade. W I
kwartale tego roku zaległości płatnicze wynosiły jedynie 225 mln zł i
były o 31 proc. niższe niż w 2010 roku. Jeszcze kilka miesięcy temu
niezapłacone faktury obciążały firmy na kwotę 323 mln zł.
Tak dobre wyniki branży kosmetycznej oznaczają, że w
najbliższym czasie przedsiębiorstwa będą inwestować w swój rozwój. Tym
samym rynek pracy będzie potrzebował kolejnych osób z wykształceniem z
zakresu produkcji kosmetyków, wyrobów chemii gospodarczej bądź
kosmetologicznym. Już dzisiaj pojawia się coraz więcej ofert pracy,
obecnie poszukiwani są nie tylko pracownicy działów produkcji, ale także
marketingu czy sprzedaży.
ostatnia zmiana: 2011-06-02